Klantcases

PAXARO infra design heeft een focus op ontwerp en engineering van infrastructurele objecten, zoals bruggen, tunnels, viaducten, kademuren, geluidschermen etc.

Project Oosterweel

Voor aannemerscombinatie TM ROCO. Het Oostweelproject is het grootste infrastructurele project van de Benelux. Het bestaat uit verschillende deelprojecten. De grootste metamorfose komt er in het noorden van Antwerpen. De huidige Antwerpse Ring verdwijnt; het Viaduct van Merksem wordt afgebroken om plaats te maken voor een verlaagde Ring die gedeeltelijk overkapt is. Hierdoor verdwijnt de Ring uit het zicht en op de vrijgekomen ruimte worden nieuwe parken aangelegd voor meer groen. PAXARO werkt in opdracht van de aannemerscombinatie TM ROCO de wapening van verschillende betonconstructies uit.

A15 Maasvlakte-Vaanplein

Voor aannemerscombinatie A-Lanes. Dit project omvat de aanpassing van een traject van 37 km van de A15 tussen de Maasvlakte en het Vaanplein tot niveau autosnelweg, de bouw van een nieuwe Botlekbrug voor het wegverkeer en de havenspoorlijn, reconstructie van de Botlek- en Thomassentunnels, reconstructie van 36 viaducten, de bouw van twaalf nieuwe kunstwerken, een dynamisch verkeersmanagementsysteem over het hele traject en onderhoud van bestaande en nieuwe wegen en kunstwerken tot 2035.
PAXARO heeft meegewerkt aan de engineering van viaducten en bruggen, systems engineering en document management.

De Nieuwe Afsluitdijk

Voor aannemerscombinatie Levvel. Rijkswaterstaat versterkt in samenwerking met bouwconsortium Levvel de Afsluitdijk. Het bouwconsortium bestaat uit BAM, Van Oord, Rebel en Invesis. Levvel ontwerpt, bouwt en financiert de versterking van de Afsluitdijk en onderhoudt deze gedurende 25 jaar. Onderdeel van dit project is de reconstructie van de Keersluis Den Oever. Voor het Sluishoofd heeft PAXARO de 3D-modellering van de wapening plus uitwerking van de wapeningstekeningen uitgevoerd.

A9 Badhoevedorp-Holendrecht

Bij Amstelveen wordt de A9 over een lengte van 1,6 kilometer verdiept aangelegd met drie overkappingen: één ter hoogte van het Oude Dorp, één ter hoogte van het Stadshart en één ter hoogte van het Bovenlandpad. PAXARO werkt, samen met ingenieursbureau Sweco, voor aannemer Veenix het UO van de verdiepte  ligging uit; wij leveren:

  • Lead engineer
  • Constructieve berekeningen
  • Vormtekeningen
  • 3D-wapeningontwerp

Zuid West 380 KV West

Voor aannemer BAM. 3D-modellering wapening plus uitwerken wapeningstekeningen voor funderingen van Wintrackmasten

A7 – Aanpak Ring Zuid Groningen

Voor combinatie Herepoort. Aanpak Ring Zuid is de grootschalige ombouw van de zuidelijke ringweg van Groningen. Tussen het Julianaplein en de Europaweg is de zuidelijke ringweg verdiept aangelegd en zo uit het zicht verdwenen. In 2024 is deze verdiepte ligging opgesteld voor verkeer. PAXARO heeft voor aannemer Herepoort het UO van de betonconstructie van de verdiepte ligging uitgevoerd. Constructieve berekeningen, beton- en wapeningsontwerp inclusief tekenwerk.

Zuidas | Amsterdam

Voor aannemerscombinatie ZuidPlus. Het project A10 Zuid/Zuidasdok zorgt voor betere bereikbaarheid van Amsterdam en noordelijke Randstad door verbreden van de A10-Zuid en gedeeltelijke ondertunneling ter hoogte van Zuidas; reconstructievan de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel; vernieuwen en uitbreiden van het NS- en Metrostation.

PAXARO werkt sinds 2021 mee aan de engineering van de Spoordragende kunstwerken.

Zeesluis IJmuiden

Voor aannemerscombinatie OpenIJ.
Na 100 jaar was de Noordersluis in IJmuiden aan vervanging toe. Een nieuwe, grotere zeesluis moet de bereikbaarheid van de haven van Amsterdam verbeteren en de economie in de regio stimuleren door getij-onafhankelijk ruimte te bieden aan de steeds groter wordende zeeschepen. De nieuwe zeesluis is 70 meter breed, 500 meter lang en 18 meter diep en is in 2022 in werking gesteld. PAXARO heeft meegewerkt aan dit project door
Advisering en engineering bij het afzinken van de sluishoofden

Theemswegtracé| Rotterdam

In het Europoortgebied wordt in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam het Theemswegtracé aangelegd. Het Theemswegtracé is circa 4 kilometer lang en vormt een oplossing voor het capaciteitsknelpunt bij de Calandbrug bij Rozenburg.
Het nieuwe tracé loopt over een verhoogd spoorviaduct. Het spoor krijgt twee boogbruggen en sluit ter hoogte van de A15 aan op de bestaande spoorbaan. Door het verleggen van de spoorlijn komt het toenemende treinverkeer niet langer in het vaarwater van het scheepvaartverkeer, wat de doorstroming zal verbeteren. PAXARO heeft voor dit project diverse bijdragen geleverd; zoals de detail engineering van het betonwerk van een nieuw Windscherm en diverse bijdragen aan de modelering van het spoorviaduct en boogbruggen.

Botlekburg| Rotterdam

In Rotterdam Europoort is de A15 de afgelopen jaren gereconstrueerd. Sluitstuk daarvan is de afbouw van de Botlekbrug. In opdracht van bouwcombinatie A-Lanes werkt PAXARO mee aan het ontwerp van de spoorverbinding over de brug.

Noordelijke Randweg Voorhout

Voor de gemeente Teylingen.
Definitief ontwerp opstellen voor een verkeersbrug en een fietsonderdoorgang.

N213 Westland

Voor de aannemerscombinatie VoGel (van Gelder/VOBI) heeft PAXARO het Definitief ontwerp gemaakt van de fietsonderdoorgang onder de rotonde in de Provinciale weg N213.

Nieuw windscherm Het Theemswegtracé

Voor de aanleg van Het Theemswegtracé (de nieuwe goederen spoorlijn in het Europoortgebied) stond een groot betonnen windscherm langs de Neckarhaven in de weg.

Deze is gesloopt en in plaats daarvoor is een nieuw windscherm gebouwd.

PAXARO heeft in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam de engineering van het nieuwe windscherm uitgevoerd.

Fly-over voor Port of Amsterdam

Voor het Havenbedrijf Amsterdam heeft PAXARO een variantenstudie uitgevoerd voor een verbeterde doorstroming van vrachtverkeer vanuit de Ruijgoordweg in het Westelijke Havengebied van Amsterdam. Een van de varianten is een Fly-over over de Westpoortweg. Van het ontwerp is een visualisatie gemaakt. Bekijk het hier

Bekijk het hier

Rijkswaterstaat Zee en Delta

Systems Engineering en contractvoorbereiding voor baggercontracten.

Havenbedrijf Rotterdam

Voor het havenbedrijf Rotterdam hebben wij van bestaande objecten op basis van analoge tekeningen en gebruikmakend van de objectenbibliotheek van HvR, 3D-objeccten gevormd t.b.v. het asset managementsysteem.